Jangan Hairan Kalau Kejadian Pencemaran Udara Di Pasir Gudang Masih Menjadi Misteri infomalay12.blogspot.com


Jangan hairan sekiranya Menteri Tenaga, Sains, Teknologi, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim, Yeo Bee Yin berkata Punca sebenar insiden gangguan kesihatan sehingga melibatkan ramai pelajar sesak nafas dan muntah-muntah di Pasir Gudang sejak Khamis lepas masih belum dapat dipastikan. Kata beliau, hasil keputusan ujian makmal mendapati sampel daripada lapan pesakit yang diambil untuk ujian cyanide, blood cyanide dan kompaun organik tidak stabil (VOC) adalah negatif. Baca di sini.

Jangan hairan sekiranya Kerajaan tidak memerlukan kepakaran luar buat masa ini bagi membantu mengenal pasti punca gangguan kesihatan yang membelenggu pelajar sekolah di Pasir Gudang sejak Khamis lepas. Yeo Bee Yin berkata, sejak hari pertama kejadian, lebih 100 anggota dan pegawai dari pelbagai agensi berkaitan bertungkus lumus mencari punca kejadian. Baca di sini.

Jangan hairan sekiranya Kerajaan masih tidak dapat mengenal pasti puncanya selepas melakukan pelbagai usaha, walaupun pencemaran udara di daerah ini sudah berlarutan sehingga 10 hari, Bagaimanapun Yeo Bee Yin berkata, pihaknya tidak berputus asa dan usaha akan terus dilakukan. Baca di sini.

Kesimpulannya, jangan hairan.

Subscribe to receive free email updates: